kakkan1114

Alla inlägg under april 2014

Av karin gustafsson - 30 april 2014 08:06

Godmorgon idag är det onsdag och varborg. Så jag är ledig i morgon och på fredag ska bli kul. I morgon blir det att vara med pojkvännen och kolla på film eller nåt. Vi ska upp till stallet en snabbis också så han få se hästar och så. Men dom första timmarna idag är det skola sen på kvällen ska vi grilla med några kompisar så det blir en härlig kväll med kompisar och deras familjer. Men vi hörs på bloggen under dagen

Av karin gustafsson - 28 april 2014 08:01

Jag har haft värdens bästa helg men många människor som jag gillar super mycket. På fredag så träffade jag en av mina gamla klasskamrater och gick på resturang och gick på konster. På lördag så åkte jag in till stan på kvällen och träffade min pojkvän sen åt vi på resturang och sen åkte vi hem till mig. På söndag så var jag ute med släktingar och mamma vi vandrade runt delsjön det var väl helt okej ändå.

Av karin gustafsson - 26 april 2014 11:32

jag skulle aldrig säga något elak till nån i hela mitt liv. jag tycker verkligen att man ska tänka på vad man skriver på nätet och säga i verkligen. Man behöver inte tycka om alla i skolan men man behöver inte vara taskig och kassta elaka ord till den personen. Den personen kanske har jätte jobbigt hemma eller något annat. Den kanske har förlorat nån just och då ska den inte behöva höra elaka saker av andra. Jag själv gillar verkligen inte när jag bråkar med nån jag gillar.  när jag ser på kända personer som nellie berntsson på hennes kommentarer på bloggen det finns folks som inte kan hålla sig och kasta elaka saker mot nellie. hon är ju en helt vanlig tjej precis som vi andra varför ska ni kasta elaka saker mot henne. Har ni nånsin träffat henne och så. Jag ser nellie som en helt vanlig tjej som har lyckas med det hon gör väldigt fort. Hon är en Helt VANLIG tjej som vi så sluta kassta elak saker mot henne.  Man ska inte behöva ta skit som dom andra skriver om ni inte klarar och säga det face mot face varför ens säga det då. Det är fegt och säga det på sms nätet det är bara fegt. tänk om den personen skulle säga så till dig skulle du bli glad då. Jag tror faktist inte att du skulle bli glad om nån sa så till dig och då kan du ju tänka på att om nån sa det till dig skulle du bli glad då? om det är en dålig dag var inte inne på datorn, mobilen och så. Jag vet att om man har en dålig dag så kan man säga nåt taskigt mot nån som man inte mennar igenkligen. Men låt alla vara så som dom är och var snälla mot varandra hela tiden. sluta kassta elaka ord till nån man inte känner och har Aldrig träffat. jag tror att alla förstår vad jag vill med det här inlägget.    

Av karin gustafsson - 25 april 2014 08:06

Ibland vill man bara ge igen på dom som har varit elak och kallat en dumma saker. Men man ska aldrig ge igen på nån efter som man vet själv att den andra har gjort fel och om man gör samma sak så har man också gjort FEL. Men man kan säga till den personen att det du gjorde Mot mig var fel och jag blev ledsen. Och då kommer den ångra sig. Om den inte gör det så tycker jag att man inte ska umgås med sånna personer. Dom som säger elaka saker och är taskiga mot folk är oftas avensjuk på något som man har. Den personen kanske också vill bli lika bra som du på att rida. Men man behöver inte vara elaka bara för man är avensjuk man kan säga det istället och då kommer den andra personen och förstå säker. Jag skulle ALDRIG ge igen på nån som har gjort nåt elak mot mig. När jag bråkar med folk så blir jag alltid ledsen själv och mår dåligt. Så tänk på det här

Av karin gustafsson - 24 april 2014 15:18

Nu är jag på väg till stallet. Skolan var rätt chill idag. Kollade när min pojkvän spelade pingis och han var bra på det. Men i morgon är det So prov för mig som gäller. Men vi får hoppas att det går bra på provet så ni blir det mycket plugg efter stallet

Av karin gustafsson - 24 april 2014 08:02

Idag är det torsdag och dom första timmarna är jag i skolan. Efter skolan åker jag till stallet och så. Vid halv 6 kommer min mamma eller pappa och hämtar mig och sen blir det att plugga inför provet som är i morgon. Men just nu smsar jag med värdens bästa pojkvän.

Av karin gustafsson - 23 april 2014 19:43

Lisen gick super bra. Vi red ett dressyr pass och sen red vi LC tror jag och hon klarade det super bra. Men sen när man skulle galoppera så blev hon lite exatra taggad. Och sen blev hon väldigt ofokuserad och hon blev stark i munnen så jag gjorde halv halter hela tiden. Men sen red vi igenom det igen och då gick hon sjukt fint och så. Men hon var ändå lite hård och stark i munnen men hon har jag hittat tekniken på henne. Det här var det bästa passet med henne om jag får säga det själv. Jag kunde ta bort allt nu. Jag kämpade mera och hon gillade det här verkligen. Jag glömde alla mina och Lisens jobbiga stunder och nu gäller det att det går lika bra i hoppningen också. Men hon är bäst.

Av karin gustafsson - 23 april 2014 15:57

Idag var jag i skolan hade inte så roliga lektoner men jag klarade av skoldagen i allefall. När jag stog och väntade på taxin så kom min underbara kille och väntade med mig. Men nu ligger jag i soffan och inte gör så mycket. Men jag skriver ett inlägg om Lisen senare ikväll. Vi hörs.

Presentation

hej vad kul att du hittade hit. på min blogg får ni läsa om min vardag, hästar. kontakta mig på kakan1114@gmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

hur gamla är ni som läser min blogg. är nyfiken hur gamla ni är
 11
 10
 9
 13 eller äldre

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kenta

  kenta är en C-ponny som jag brukar rida på han är super go och söt han kommer ni få läsa om här på bloggen

vardag,hästlivet

  här kommer ni får läsa om min vardag och hästar

skriv gärna här

mirre

mirre

mirre heter jag och är 23 år gammal och är en arbaisk fullblod och är dressyrhäst. jag är karins foderhäst hon har mig på tors,lörd och ibland sönd. jag älskar och rida ut i skogen men jag gillar också och jobba i paddocken. jag är inte så duktig på att hoppa men jag kan hoppa fast jag är en dressyrponny.    


Ovido - Quiz & Flashcards